Saturday 14 January 2012

Selesai Sudah~

Salam~
selesai sudah sem pertama.
sem ni aku dah buat yang terbaik dan yang termampu.
sesungguhnya aku insan yang lemah dan tidak sehebat orang lain.
tapi sekurang-kurangnya aku mampu untuk hadapi sendiri.
walaupun banyak masalah yang menghalang dan datang menerpa tapi aku tetap hadapinya.
sem ni tidaklah terlalu payah untuk aku. exam pun tiada. hanya tugasa-tugasan yang diberikan pensyarah saja yang perlu aku selesaikan.
tapi aku pelik dengan diri. kenapa aku masih di takuk lama. tidak mampu berfikir luar kotak seperti yang selalu aku ingatkan diri dan orang lain.
hemm. kita lihat dan tunggu saja result untuk sem ni. aku redha dengan apa yang akan terjadi.sebab semua dari aku. kalau buruk, sebab aku yang tidak usaha sehabis baik. kalau baik, itu sebab aku usaha dengan sehabis baik dan diberi restu olehNya.





#peringatan untuk diri.


  1. ingat WHY aku sambung study
  2. jangan malas
  3. jangan leka
  4. jangan "berfoya-foya"
  5. fokus
  6. mesti ada kesanggupan
  7. berani
  8. minta pertolongan
  9. sedar diri
  10. dll lagi yang positif (ehe)

No comments:

Post a Comment