Sunday, 22 January 2012

Goreng Aiskrim Goreng!

Assalamualaikum!
1st time!
ya! pertama kalinya aku buat dan goreng sendiri aiskrim goreng (pernah makan lihat dengar buat?)
rupanya senang saja buat benda (makanan) tu. ehe
so! ni aku nak kongsi gambar2 proses membuat tadi :D

sediakan roti + aiskrim + gelas


letakkan aiskrim atas roti

jdkan seperti sandwich dan tekap dengan gelas mcm di atas

buang/alihkan tepi roti

taraaaaaaaaaa.. jdlah mcm ni...

yang ni jangan buang... boleh makan lagi.. ada baki2 aiskrim tu.. korang cica lah ya.. sedap gak...
xpon bawak g tepi tasik or kolam. bagi ikan makan.

roti yang dah korang tekap n bentukkan tadi tu korang biarkan 3 jam dlm freezeer...
lepas tu goreng! mcm kat atas tu...
siap! dah boleh makan!

selamat mencuba!!!


No comments:

Post a Comment