Saturday 7 January 2012

Amukan Anak-anak Zapin..

haaa...
ya! memang dah lama show ni!
saja nak memperbanyak post dalam blog aku. aha!

entry kali ni pasal Teater UniM (Uni. Malaya=saja bagi nama UniM. ehe)
tajuk teater Amuk Anak Zapin.
cerita ni memang best. sebab muzikal teater. ya aku suka muzikal teater.
ada tari. ada lagu.ada lakon. :D

aku siap tengok show ni 2 malam. nak tengok perbandingan.
tapi, bagi aku tak banyak perubahan yang dibuat.
2dua malam yang aku tengok ada kesilapan di belakang pentas.
2 malam ada bunyi dentum prop jatuh (mungkin). takkan lah sound effect kan? babak berbeza pula tu.
pelakon2 x disiplin panggung semasa pementasan. cth. kebanyakan pelakon menampakkan diri mereka kepada penonton. urgh!. penonton pula teralih pandangan kepada dorg. cuba lah belajar sikit menyorok di balik side wing tu. ni tak. siap betulkan pelikat. ingat orang tak nampak lah kan. haha.

eh. aku nak tunjuk gamba ja. bukan nak komen pasal teater tu. :D

ni antara gambar2 aku dapat tangkap simpan :)

babak pengenalan 

pelako-pelakon cilik jemputan.(kecuali kiri sekali dan kanan sekali :P)

Tarian Zapin yang diketengahkan

babak sebelum perang (abg nizam atas kotak, abg khairul bawah)

watak jahat si jamilah.

watak utama 

hah! Zaidi Omar (pak lang dalam ombak rindu pun ada)

babak perang

abg khairul meratapi kematian saudaranya (dalam lakonan)

satu lagi babak sedih

antara pelakon-pelakon terlibat

itu saja yang ingin ku cerita dan tunjukkan kepada kalian.
jumpalah di lain entry :D
salam~

No comments:

Post a Comment